Friday 9 December 2011

QURBAN TERINDAH

Zulhijjah telah lama meninggal kan kita dan sekarang kita telah berada di tahun baru 1433 Hijrah.  Syawal dan Zulkaedah adalah bulan2 yang sibuk.  Sibuk dgn exam.  Zulhijjah baru dpt tarik nafas sikit... dan masih meneruskan / menunaikan permintaan customer untuk cupcakes.  Actually itulah main business Dessert Paradise (DP)buat masa ini.  Hope dgn datangnya tahun 1433 ni DP dapat lagi mengembangkan businessnya dgn order2 dari ramai customer.

Ku rasakan Qurban 1432 H adalah kurban terindah buat ku.... Lama dah tak menikmati keindahan pagi 10 zulhijjah bersama keluarga, ayah, mak dan adik beradik.  Barulah dapat menikmati ketupat , kuah lodeh dan rendang yang dah lama tak dapat.... Memang sedap!

Dan kemeriahan 10 Zulhijjah 1432 ini ditambah pula dgn Qurban yang dilakukan oleh ayah dan org2 kampung.....

                 Dengan lafaz "Bismillah.......................


Kemeriahan 10 Zulhijjah amat bermakna apabila pada sebelah malamnya kami adik beradik dapat berkonvoi ke Batu Pahat untuk menziarahi ibu saudara yang kurang sihat kerana operation.

Walaupun agak letih melayan tetamu pada siang hari kerana Qurban di buat di rumah kami, tapi kami tetap gembira kerana dapat berkumpul adik beradik.....

Semuga ikatan persaudaraan kami berpanjangan dan erat sentiasa.




1 comment:

Unknown said...

As stated by Stanford Medical, It is in fact the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh on average 42 pounds lighter than us.

(By the way, it is not related to genetics or some secret diet and EVERYTHING around "HOW" they eat.)

P.S, I said "HOW", and not "WHAT"...

Click on this link to reveal if this short questionnaire can help you discover your real weight loss possibilities